Wednesday, July 4, 2012

Nisfu Syaaban Kembali Lagi..

Salam,

Dua tahun lepas aku ada menulis di blog ini, pada malam nisfu Syaaban (bersamaan dengan 27 Julai 2010). Aku baca semula blog yang aku tulis tersebut. Masa tu Allahyarham hubbyku masih ada lagi, dia terpaksa ditahan di dalam wad hospital tropicana, Kota Damansara... terkenang kembali kisah2 lama... Masa tu aku rasa sayu dan sunyi kerana seorang penghuni rumah tiada...itu pada masa itu.. Aku titipkan doa buat dia pada masa itu semoga penyakitnya sembuh..

Tapi pada malam ini, walaupun dia telah tiada aku tetapkan akan titipkan doa buat dia, semoga Allahyarham suamiku dicucuri rahmat, beroleh kesejahteraan dan semoga dia ditempatkan di dalam liang yang merupakan salah satu dari pintu2 syurga... Tidak kulupakan juga buat kedua orang tuaku yang telah tiada... Semoga mereka beroleh sejahtera, dan doa yang kupanjatkan buat mereka diterima oleh Sang Pencipta...

Bagi umat Islam, malam Nisfu Syaaban, adalah malam di mana buku catatan amalan kita ditukar ke buku catatan yang baru.  Semoga kita semua memulai buku yang baru ini dengan catatan amal yang baik2.  Buka Buku Baru... Bukan Buka Muka Buku ya... :)

Tak berapa lama lagi, Ramadhan akan menjelang... Tak sabar aku menunggu kunjungan Ramadhan. Sudah terhidu bau-bau Ramadhan.  Semoga ada sinar ceria pada Ramadhan kali ini... Salam Nisfu Syaaban dan Ahlan Ya Ramadhan..


No comments: