Sunday, June 17, 2012

Makan-makan @ Flaming Steamboat !

Hari Sabtu, 16 Jun 2012, Makcu ajak pi makan2 kat Steambot.  Dia dah booked awal2 lagi pukul 5.30pm. Aku dan anak2 keluar rumah pukul 5.00pm. On the way, Makcu called mengatakan aku kena ambil kakak along, sebab dia dari Sentul nak menghala pulang ke rumah. Kupon tertinggal katanya.  By the time arrived kat Flaming Steamboat, dah dekat 6.30pm.  Makcu tiba sekali.

Makcu belanja... TQ Makcu.

Lepas buat bayaran untuk anak2ku (ini tiada bajet dalam kupon) kami naik ke tingkat atas. Mak aii banyak nye lauk pauk. Kawasan situ di bahagikan kepada dua, satu bahagian mentah - all the bahan yang nak disteamboatkan dan satu lagi bahagian sudah masak - segala makanan yang dah bergoreng termasuk mee goreng dan dim sum dan air. Aiskrimpun ada.. hmm.. yum..yum.. mesti kecur sape yang tengok...





Tempat ni sangat selesa sebab kemudahan surau dan toilet ada disediakan... Lepas solat maghrib kamipun berangkat, lagi lama takut perut kami menjerittt.. 'sudah la tu masukkan makanannnn'... :).




Aiyoo.. kekenyangan sudah...

Keluar dari Flaming Steamboat, kami terus ke SACC Mall, untuk menerjah pula Sale yang  ditawarkan dari jenama Poney, Renew etc. It's a shopping time pulak.  Ye la ni considered exercise lepas mentekedarah! Harga ok, considered cheap. Untuk pakaian basahan anak2 aku beli le sepasang dua. Habis shopping, terus pulang ke rumah, sampai rumah dalam pukul 11.00pm.

adikpun nak jd mcm patung ni..

No comments: