Saturday, September 8, 2012

Kenangan Beraya di Pantai Irama..

Salam,

Selagi Syawal masih ada, selagi tu ada saja jemputan rumah terbuka. Setiap kali weekend, setiap kali itu, jalan akan jem di dalam bulan Syawal ini khususnya.  Weekend ni adalah minggu ganti sekolah, anak2 beraya di sekolah.  Aku a bit relax. This time raya, aku rajin pulak bawa anak2 aku yang tiga orang tu ziarah sedara mara dan sahabat2ku.  Ye la, raya di Kota Bharu 2, 3 buah rumah je yang kami beraya. Selebihnya aku beraya di Pantai Irama. Pada Hari Raya Ketiga di Kota Bharu, hajat di hati nak beraya rumah Kak Iza, rakan sepejabat dan rumah Yam di Bachok tak kesampaian.

Anak2 sudah jumpa pantai, takkannya nak berganjak dari situ. Sebab musabab yang lagi kukuh kenapa kami beraya di pantai hanya aku, anak2 dan Kak Iza sekeluarga yang tahu.  Allah menguji di mana2 sahaja hambanya berada.  Tapi Alhamduillah segalanya sudah berlalu. Ianya akan jadi kenangan sepanjang hayatku. Beraya di Pantai Irama, takkan ku lupakan.

Selepas jamuan rumah terbuka, terdapat jemputan kenduri kendara pulak diterima. Tengah fikir nak pergi ke tidak.  Hanya masa dan keadaan yang akan menentukan.


Sebahagian dari photo kenangan raya di pantai Irama...


dah jumpa layang2 tak ingat nak balik or beraya... memang dream dia dari dulu nak main layang2..

dengan abang amir, anak Kak Iza

3 orang 3 layang-layang.



puas main layang, korek pasir pulok!



with Kak Iza..



No comments: