Sunday, September 16, 2012

Adik Syahmi in Action @ USS

Salam semua,

Saya telahpun menunaikan janji dan tuntutan anak2 ke USS pada Hari Jumaat lepas. Fuhh lega rasanya ianya telah berlalu. Sebenarnya percutian ke USS dan Legoland sangat memenatkan kerana ia menuntut kita berjalan dan berjalan dan berjalan, no train or buggy to go around and round, banyak cantik nak buggy hehe... Dan yang paling kesian si kecil 4 tahun saya, Nik Syahmi Iman. Kalau kita yang dah 'tua' nipun kepenatan, dia yang kecil apatah lagi.. itu saya sangat faham.

Tapi saya sangat bersyukur kerana dia seorang anak kecil yang matang, tidak banyak kerenah dan yang paling penting, merupakan seorang yang sangat pandai mengambil hati mummy.  Syukur saya ke hadrat Allah di atas kurniaanNya, seorang anak yang sangat ceria dan caring kepada mummy walaupun kadangkala membuatkan mummy tak berhenti mulut pop pet pop pet.. di atas kenakalannya. He's cheeky tapi saya rasa terhibur dengan gelagatnya yang sentiasa mencuit hati ini.  Favourite words Syahmi kepada mummy ialah 'Saaayangg mummy'.

Hari itu, dari pagi sampai ke petang, dia tidak memeningkan kepala mummy dengan permintaan yang macam2; especially susu, selalunya sekali pagi dan sekali petang.  Mungkin dia ingat pesan mummy, no milk for today, dia angguk dan kata 'yee'. Dan yang paling mengharukan apabila dia kata 'Mummy pegi la mana-mana, adik penat adik nak rehat'. Dia bukak kasut, sakit kaki katanya.  Sayapun sakit kaki sebab banyak berjalan. Satu lagi mungkin sebab tiada susu as  booster. Kesian dia.

Banyak kali kata mengantuk, tapi bila suruh tido dia bangun dan main sendirian, dengan berkaki ayam, main bola (dibeli di USS), main sepak botol, ikut gaya ultraman (his favourite program in astro), main dengan abang dia, dsbnya. Dari pagi dan sehingga sementara menunggu bas yang hanya sampai pukul 9.00 pm, kita tengok apa aktiviti Syahmi...


masih bertenaga.. jalan mesti depan sekali


macam pandai tengok map tu.. tapi gayanya macam progitu..

start bukak kassut.. sakit kaki...

main bola lantun

berkaki ayam

bila penat dia duduk

Add caption

jauh peginya, keep on eyeing...

tak sia2 belikan dia bola bercahaya ni..
suh beratur untuk bergambar, dia tak nak. so bergambar dari belakang je la..

happy ke sana ke mari


tengok bangla, gosok lantai

main dengan abang


dah jadi ultraman..

dahaga..


konon nak tidor

peace dari syahmi..

duduk je kat mana2, janji dapat berehat..


No comments: