Sunday, February 26, 2012

Thai Massage...Terbaekkk!!!

Salam ceria,


Pagi2 lagi semua  dah bersiap untuk keluar.  Sebaik habis sarapan, aku dan anak2 dan Makcu (my sis) keluar menghala ke Sunway Piramid.  Kat situla menurut Makcu, the best ever Thai Massage yg dia pernah cuba.  Dia nak aku pulak cuba.Sampai je dah pukul 11 am.  Aku terus ke kaunter, membelek2 'menu' yang diorang sediakan.  Ada yang 30mins, 60mins, 90mins, Foot Reflexolgy only, Traditional Massage, From Head and Shoulder only etc.  Tapi menu ada 2 pilihan, Happy hour (from 10 - 12pm -  cheaper) and Normal and peak hours 12 onwards.  Aku mestila ambik yang happy hour, murah sikit dari peak hour, untuk 90mins. Most of the staff is Siamese. Yng diorang reti berbahasa Inggeris, Pain, hard, slow, the rest tak faham. Kira communication breakdown la.. hehe.  About the kids yang tiga orang tu, Makcu take turn tuk jaga. Selesai aku massage, turn Makcu pulak. What I can say, from  my very first experience  about Thai Massage, they used their body strength untuk massage  our body.  All parts of the massager body, from hands to legs, from elbow to the knee, they used, but of course with techniques. Kalau tak mau patah riuk dibuatnye.. haha... sebab body kita ni rasa seperti kena kepak.. tapi the result was tremendous., I would say.  Berbaloi-baloi dengan harganye.


This is where I have massage service at Sunway Pyramid


Selesai massage, aku ke kaunter tuk bayar. Lady yang jaga kaunter tu kata 'paid already'. Hah paid? aku tanya berulang, dia nampak confused, tak lama Makcu text kata dah bayar.. owhh.. ok, tq aku balas text messagenye.  Dia kata belated birthday gift, owh lah, tq, tq aku ucap time kasih kat Makcu...


Sementara makcu buat foot reflexology, aku bawa anak2 main kat tempat yang ada kat SP tu.. padahal Makcu dah bawa dah masa aku massage tadi. La ni giliran aku pulak kena pau dengan bebudak nih..:)  takpela janji tak menangis, tak merengek.. Just to let them happy, this time aku ikutkan kehendak mereka sebab bukan selalupun..
abang rides bumper car


Lepas makan, kami ke Jusco, just did a little bit  shopping. After that we heded to KakNyah's house at Puchong Lestari untuk visit anaknya Kimie yang baru sahaja buat operation mata untuk buang cataract (betul ke ejaanye ni?).  Kimi is a good boy, sebab rajin makan ubat, and kami doakan semoga Kimi cepat sembuh.

No comments: