Saturday, June 12, 2010

Sekalung Terima Kasih Buat Semua!

Selama lebih kurang sebulan, aku bergelut dengan masa dan tenaga semasa arwah mak dimasukkan ke hospital. Satu pengalaman yang penuh bermakna Allah turunkan buatku dan keluargaku. Peluang terakhir yang Allah berikan kepada kami sekeluarga untuk memberi khidmat buat terakhir kalinya kepada mak oleh kami anak2 mak (tanpa bantuan bibik). Aku sendiri kena membahagikan masa untuk diri sendiri, anak2, suami, kerja2 di pejabat dan di rumah. Aku pasti seluruh keluargaku juga. Sekiranya tidak dengan bantuan orang2 di sekelilingku, terutamanya suamiku, anak2ku, adik beradikku, ipar duaiku dan rakan2 seperjuangan di tempat kerjaku dan jika tidak dengan izinNya aku diberi Kekuatan dan Kesabaran yang dilimpahkan olehNya ke atasku, tidak mungkin aku dapat menghadapi dan melalui semua ini.

Untuk itu, aku dengan rasa rendah diri, ingin mengucapkan sekalung terima kasih yang tidak terhingga di atas bantuan kalian semua yang berupa doa, kata2 semangat, bantuan dari segi kerja yang terpaksa rakan2ku tanggung untukku sewaktu ketiadaanku di ofis dan pemahaman kalian di atas situasi yang ku hadapi terutamanya semasa pemergian mak. Hanya Allah sahaja yang akan membalasnya, jika tidak di dunia InsyaAllah manfaatnya akan diperolehi di akhirat kelak. Janji Allah adalah benar, setiap satu kebaikan yang dilakukan Allah berjanji akan membalas dengan kebaikan (pahala) yang berkali lipat gandanya.

Aku juga dengan rasa penuh keinsafan mohon ampun dan maaf kepada orang-orang di sekelilingku, yang berhubung secara langsung atau tidak langsung denganku, sekiranya ada tersalah kata terkasar bahasa sewaktu aku dalam kekalutan itu. Sesungguhnya aku ini adalah insan biasa yang tidak lari dari membuat salah lebih2 lagi di dalam keadaan pemikiranku yang tidak seimbang itu. Sesungguhnya aku tahu aku masih tidak keseorangan di dunia ini. Sekurang2nya aku masih ada Allah tempatku mengadukan kesedihanku.

Wassalam...

4 comments:

Anonymous said...

InsyaAllah, I'll be there for you when you need me kak, InsyaALLAH, just like the old times...

Anonymous said...

arragging her kain, her baju2, her ubat2 n all her stuff; i cant help myself for missing her so much... it is hard to accept d fact that she's no longer sleeping on that bed anymore... the house is so quite without her.. :'(

AnMahiran said...

InsyaAllah, as the time goes, the situation will be as normal as before. Only time will recover the sad feeling. Sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar. Sabarlah Makcu. I'll be there for you at any time u need me kay.

AnMahiran said...

To Lin,

thanks for all your concerns.