Wednesday, May 19, 2010

Hospital2 jugak, homework kena buat jugak!

19 Mei 2010, aku tak ke hospital. Nanti Abang Ngah anta kami msg angah kepada ku. Aku jawab, K. Tengahari tu, aku keluar sebentar ke Alam Sentral, bawa kepalaku yang pening2 lalat ni bersama2 Lin. Kami makan di restoran Ani Sup Utara, Lin belanja aku. TQ ye Lin. Harap2 rezeki 'secupak' akan menjadi 'segantang' untuk lin sekeluarga.

Aku hanya msg angah, bertanyakan keadaan mak. Angah kata tadi mak ok je, masa angah balik. Malam ni alang tunggu. Angah balik rumah angah, esok baru angah yang tunggu pulak. Habih si kecik arif tu? aku tanya. Dia ikut Yong rupa2nya. Ok je makcu kata, mulut dia riuh macam selalu jugak, kata angah melalui msgnya kepadaku. Tangan dah ok ke? aku tanya angah lagi. Semalam sewaktu aku melawat mak, aku urut tangan angah yang lenguh tu guna cream yang doktor klinik soraya bagi kepada ku (untuk sakit tumitku ini). Angah kata 'ok la ckit2, tak macam memula dulu'. Alhamdulillah, kesian dia, sampai lenguh tangan (sehingga nak menulispun tak mampu) jaga mak. Tak pela angah, pasti ada ganjaran dariNya tu nanti.

Mak mungkin akan keluar pada hari Jumaat ni, angah bagitau aku sewaktu aku melawat semalam. Sementara tu, mak akan cuci darah macam biasa. Takpe la nanti Abang Ngah tolong angkat mak, kata angah. Itu sementara nak buat salur kat perut mak untuk cuci air, tengah tunggu turn (queue) kat hospital serdang. Kesian mak, lepas satu, satu kena tebuk. Sementara itu, doktor akan buat salur ikut leher mak, untuk cuci darah. Hmm... aku rasa mak dah immune dengan kesakitan. Diapun dah tak berape mengaduh masa aku urutkan kaki kanannya yang sakit itu, guna cream yang sama aku urut angah.Cuma berkerut sikit, tapi tak macam memula dulu, pasti akan terjerit dianya. Harap2 mak boleh jalan macam biasa. Mak kuat semangat, mana tau kan boleh jalan.

Aku nak siapkan homework Ust. Esa, nak buat wazan 1 hingga 5. Ntah terbuat ke tak? mata ni macam dah mengantuk je. Kalau aku buat, dan tak boleh pergi kelas nanti, aku pas je kat lin. Kalau aku pergipun entah2 tak terbuat homework pulak. Nanti ye aku cuba usahakan.

2 comments:

lin said...

"Harap2 rezeki 'secupak' akan menjadi 'segantang' untuk lin sekeluarga."

AMIN YA RABBAL ALAMIN.... Terima kasih kembali

AnMahiran said...

InsyaAllah, setiap satu kebaikan akan ditambah dengan satu kebaikan yang lain. Itu janji Allah dlm al-quran.