Thursday, May 13, 2010

Miracle does happen

SEmalamm 12 Mei 2010 aku tidak melawat mak di hospital, sekadar menghantar Angah di tepi jalan. Salam buat mak aku pesan kat angah. Selepas hantar angah aku ke klinik membawa anak2ku, sorang si kakak demam selsema, ambilkan MC buat sekolah paginya (agama), petang tak boleh MC sebab kakak ada exam. Si adik pulak kena cucuk booster yang dah terlepas tempoh. Sepatutnya semasa dia berumur satu setengah tahun. Hanta abang dan adik ke taska, aku ajak kakak ke ofis sebab di kabin sana terlalu sejuk untuk kakak, jadi boleeh la kakak study sekali fikirku. Tapi biasa la kakak, dia kata dia dah khatam bukum P.I tu sebanyak 2 kali, dah ready dahhh katanya.

Aku hanya msg angah dan bercakap dengan Yong bertanyakan keadaan mak, Angah kata mak dah tak meracau2, Alhamdulillah, hanya Engkau yang berkuasa di atas segala sesuatu Ya Allah. Mak dah boleh bersembang macam biasa. Mak dah ditempatkan di wad G3 wad dialisis sebab jantung mak dah tak kuat untuk ke sana ke mari. Jadi ditempatkan di situ senang tak payah nak usung mak lagi kalau nak buat dialisis. Doktorpun dah nasihatkan supaya mak buat dialisis di rumah sahaja. Yong kata buat bilik khas tu kat rumah dia, jadi boleh kongsi sekali dengan abang long. Aku kata aku tak kisah kalau nak buat kat rumah di sek. 7 tu, tapi sape nak pantau mak, tanya Yong. Angahpun kena belajar sama, mana tau kalau abang long masuk hospital, boleh buatkan dialisis mak di rumah. Aku kata takpela kita bincang dulu, sebab abg chikpun nak bawa mak balik kg, once rumah dia dah siap, katanya.

Aku betul2 dapat melihat kekuasaan Allah di hadapan mata berlaku. Waktu entry ku yang lepas aku ada menulis yang doktor dah suruh kami adik beradik bersedia bila melihatkan keadaan mak. Tapi sekarang mak Insya Allah sihat , cuma mak mungkin dah tak boleh berjalan seperti dulu lagi, jantung mak lemah, kaki mak lemah. Tapi aku semuanya milik Allah. Kan Allah firmah 'Kun Fayakun'. Apa2pun Allah boleh lakukan untuk menguji hamba2nya.

Aku juga berharap 'miracle' akan berlaku kepada suamiku. Aku berdoa semoga Allah angkat segala penyakit dan mengembalikan suamiku sihat seperti sediakala. Miracle does happen.

No comments: