Saturday, May 8, 2010

Mak dah dapat balik suara

Hari ni 8 Mei 2010, aku terima msg dari makcu, mengatakan tiub mak dah ditanggal dari mulut mak, tapi mak tak boleh duduk lagi, baru boleh sandar sedikit. Tapi doktor suruh mak make sure batuk selalu untuk buang kahak. Mak dah boleh bercakap, bende pertama yang mak nak ialah MINUM, tapi mak tak dibenarkan minum sebab doktor nak monitor dulu. Aku kata, takpe kot bagi sikit2 air zam2 tu, tuk basahkan tekak mak. Makcu dah bagi dah kata makcu. Alhamdulillah syukur... aku panjatkan syukurku kepada Allah s.w.t. Engkau telah makbulkan sebahagian dari doa2 kami. Engkau Maha Memakbulkan Doa Ya Allah.

Aku tak dapat nak jenguk mak tengahari ni, sebab hubby keluar seawal pukul 10.00am lagi. Cleaner datang pukul 11.30am katanya. Jadi aku kena tunggu sampai cleaning habis. Insya Allah, nanti petang aku akan ke sana melawat mak. Tak sabar nak bercakap dengan mak. Esok Hari Ibu, Selamat Hari Ibu kepada ibu2 di luar sana. Kesihatan mak adalah hadiah Hari Ibu yang paling berharga buat mak sekarang ni. Kalau nak belikan apa2 hadiah, mak selalu menolak sebab mak kata mak dah tak perlu semua2 tu. Mak nak ke manapun lagi kata mak. Aku tahu mak hanya nak anak2 mak ada di sekeliling mak. Mak selalu rasa sunyi. Masa aku pergi Sabah 2 hari dulu, anak2ku aku tinggalkan kat rumah mak, sebab ada bibik yang tolong jaga. Aku import Ika, anak Alang tolong tengok2kan bebudak tu. Masa aku nak bawa balik bebudak, mak kata, sunyi balik nenek. Mak memang happy kalau ada anak2 dan cucu2nya datang berkunjung.

Mungkin sebab tu jugak mak jatuh sakit, sebab takutkan kesunyian especially bila bibik balik bercuti. InsyaAllah mak akan ada anak mak yang akan tunggu mak, takkan biarkan mak kesunyian.

No comments: